Menu witryny

Uczestniczymy w

English Teaching
Szkoła bez przemocy
Szkoła promująca zdrowie
Szansa dla Młodego Serca

Nasze certyfikaty


Szkoła promuje zdrowie

Statystyka

Odwiedza nas 1 gość
od dnia 8 listopada 2006 odwiedziło nas 2078519 gości

Start arrow Wszystkie publikacje arrow Aktualności arrow Drugie i trzecie klasy ciężko pracują, bo w dalszym ciągu kodują i programują!!!
Drugie i trzecie klasy ciężko pracują, bo w dalszym ciągu kodują i programują!!! Drukuj Email

W naszej Szkole Podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi w Rynie, jak wiecie realizowany  jest projekt Fundacji Orange „Zaprogramuj Przyszłość” we współpracy ze Stowarzyszeniem „Mistrzowie Kodowania”. Od niedawna, udział w projekcie biorą udział klasy II. Mam nadzieję, że jesteście ciekawi, co drugie i trzecie klasy robiły podczas  zajęć przez ostatnie tygodnie.

Działo się u nas bardzo dużo, kolorowaliśmy na kartkach za pomocą kredek oraz układaliśmy na dużej macie różne dyktanda graficzne.  To zabawa z pikselami, gdzie za pomocą kolorowych  kwadratów tworzyliśmy obrazki. Dzieci bardzo chętnie układały i kolorowały kwadraciki, wiedząc, że za chwilę odkryją w ten sposób zakodowany(ukryty) obrazek.

Do kształcenia umiejętności matematycznych, stosowaliśmy matę, plastikowe, kolorowe kubeczki. Dzięki ich wykorzystaniu, uczniowie doskonalili znajomość tabliczki mnożenia, orientacji przestrzennej, układali figury geometryczne, jak również  określali czas i ćwiczyli obliczenia zegarowe. Przyznam jednak szczerze, że największą frajdę sprawiło im układanie wież. Prześcigali się w pomysłach, a przy okazji ćwiczyli cierpliwość i precyzyjność.

Najciekawsze jednak przed nami… W naszej szkole zagościły dwa roboty, słodki Dash i Dot. Za pomocą aplikacji „ Go” i tabletów dzieci, poznały podstawowe funkcje robotów: sterowanie Dashem (zarówno ruchem kół, jak i głową), zmiana kolorów świateł obu robotów (w tym światła oka), odgrywanie różnych dźwięków, a także możliwość nagrania własnego głosu. Dash uczestniczył również w zajęciach otwartych, gdzie dzieci poznawały sąsiadów Polski i ich flagi. Poza tym, nasi młodzi koderzy uczyli się obsługi aplikacji „Blockly”, gdzie za pomocą bloczków(napisanych w języku angielskim), tworzy się polecenia robotowi. Dzieci układały krok po kroku, co robot ma robić, jakie polecenia ma wykonać po kolei. Uwierzcie mi to trudna umiejętność, wprowadzająca uczestników projektu w świat programowania, jednak poradzili sobie z tymi zadaniami wspaniale.

Na zajęciach korzystaliśmy również z kolorowanek 3D. Wydrukowane obrazki, dzieci musiały pięknie pokolorować, a następnie z pomocą aplikacji „Quiver” ich rysunki ożywały. Pokolorowane postaci grały w piłkę nożną, podskakiwały, zbierały pisanki wielkanocne. Zabawa była pasjonująca.

Zajęcia które realizujemy, pozwalają nam w sposób niecodzienny i niekonwencjonalny uczyć dzieci. Rozwijamy w nich różne umiejętności t.j. współpraca w grupie, orientacja przestrzenna, logiczne myślenie, koncentracja uwagi, czy koordynacja wzrokowo- ruchowa.

Przed nami jeszcze inne nowinki technologiczne, inne ciekawe zadania, nowe umiejętności. Mam nadzieję, że sprawią dzieciom równie dużo frajdy i przygotują ich do nabywania jakże trudnych umiejętności, ale jakże ważnych w dzisiejszych czasach- programowania.

 

 

Tekst: Elwira Wilamowicz

ko1ko2ko3ko4ko5ko6ko7ko8ko9ko10ko11ko12

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
© 2018 Szkoła Podstawowa w Rynie; wykonanie domki na Mazurach