Menu witryny

Przedszkole
Przedstawienie teatralne Drukuj Email
foto01

"Leśne opowieści bardzo ważnej treści"

25.09.2018r. nasze przedszkolaki obejrzały przedstawienie pt. ,,Leśne opowieści bardzo ważnej treści'', w wykonaniu aktorów Teatru "Pomarańczowy Cylinder" z Torunia.

Dzieci zostały zaproszone do "zwariowanego" lasu, gdzie Miś Witold, Pszczoła Bazyl  oraz sympatyczny i mądry Kruk Karol opowiadają trzy historie, a każda z nich kończy się pouczającym morałem. W trakcie spektaklu pojawiają się też: motylek sumienia, komar złych uczynków, zajączek oraz cała rodzina wiewiórek.

Podczas przedstawienia mali widzowie poprzez zabawę uczyli się ważnych leśnych prawd, które są bardzo uniwersalne i obowiązują także w świecie ludzi: (poszanowanie czyjejś własności, bezpieczeństwo na drodze, tolerancja, szacunek wobec innych, posiadanie własnych pasji). Dzieci miały też okazję posłuchać leśnej, gitarowej ballady o tolerancji i przyjaźni.

Spektakl był niezwykle dynamiczny z olbrzymią dawką humoru, bardzo nam się podobał,  nasze przedszkolaki bawiły się znakomicie. Na zakończenie  nagrodziliśmy aktorów ogromnymi brawami.

foto02foto03foto04foto05foto06foto07foto08foto09foto10

Podziękowanie Drukuj Email

Serdecznie dziękujemy za poświęcony czas i bezinteresowną pomoc w realizacji naszych wakacyjnych przedsięwzięć:   Pani Magdalenie Dowgiałło-Karolczyk, Pracownikom Hotelu ,,Zamek'' Ryn, Pani Elwirze Wilamowicz, Panu Zenonowi Prokopowiczowi, Panu Mirosławowi Kowalskiemu.

Grono pedagogiczne

Przedszkola  Samorządowego w  Rynie

Wakacje w przedszkolu - IV tydzień Drukuj Email

IV tydzień  był piracki -,,Ahoj przygodo''.

,,I ja też będę piratem, i nad morze pojadę latem ,piratem być to fajna sprawa, pirat to najlepsza zabawa''- tak śpiewały nasze przedszkolaki .

A zaczęło się od ,,Pirackich opowieści'', których słuchały dzieci, jednocześnie składając z papieru techniką origami swoja łódeczkę. Potem było ,,wodowanie'' w basenie w ogrodzie przedszkolnym i sprawdzanie, która łódeczka lepiej unosi się na wodzie.

Kolejnego dnia była ,,Piracka niespodzianka ''– czyli coś przygotujemy, a potem to zjemy i wypijemy.Warsztaty kulinarne z dziećmi poprowadziły nauczycielki: Patrycja Mścichowska i Danuta Bujwid.Tym razem nasze przedszkolaki przygotowały wg przepisu placek  i cocktail piracki na drugie śniadanie. Było naprawdę pyszne, aż tak , że nawet ,,niejadki'' prosiły o dokładki. Własnoręczne wykonanie posiłku ma jednak niezwykłą, apetyzującą  moc.

,,Prawy foka szot wybieraj, zrób luz na topenancie''- pewnie zastanawiacie się, skąd te zwroty?Otóż  25 lipca mieliśmy przyjemność spotkać się z żeglarzami i ich instruktorem Panem Mirosławem Kowalskim w Międzyszkolnej Bazie Sportów Wodnych Ryn ,,Zofiówka''.  Dzieci  z ogromnym zainteresowaniem słuchały barwnych opowieści Pana Mirka i jego załogi.  W świetlicy żeglarskiej obejrzeliśmy węzły żeglarskie i inne ciekawe przedmioty, związane z tym sportem. Przeszliśmy  też szybki kurs bezpiecznego zachowania na wodzie, dzieci mierzyły kamizelki ratunkowe, nauczyły się  prawidłowo je zapinać.Wycieczkę zorganizowała nauczycielka Jolanta Kunicka.

Kolejnego dnia było jeszcze ciekawiej, ponieważ jak na piratów przystało postanowiliśmy wyruszyć na poszukiwanie ,,skarbu''.  Ta zabawa tropiąca w plenerze z wykorzystaniem mapy, którą odnalazły dzieci w starej tubie, dostarczyła wszystkim przedszkolakom wiele pozytywnych emocji. Dzieci musiały wykazać się spostrzegawczością, umiejętnością czytania oznaczeń na mapie i w terenie, oraz ogólną sprawnością, by wykonywać kolejne zadania na drodze do odnalezienia skarbu. Było więc pasowanie na pirata i układanie w grupach statku pirackiego z muszelek i kamyków. Potem trzeba było przejść przez ciemny, podwodny tunel i dalej podążać za oznaczeniami i wskazówkami na mapie. I już , już nasze przedszkolaki odnalazły stary kufer z nadzieją że to piracki skarb,   ale po otwarciu okazało się, że to tylko kolorowa kreda, którą trzeba narysować morskie stworzenia. Po wykonaniu zadania podążaliśmy więc dalej kierując się mapą, która o dziwo zaprowadziła nas na ,,piaszczyste wybrzeże'', gdzie po krótkiej obserwacji dzieci zauważyły dziwne wzniesienia. Mali ,,piraci ''chwycili za łopatki i już po chwili ukazała się skrzynia ze ,,skarbem''.  Radości i okrzykom nie było końca, ale cóż trzeba było jeszcze sprawiedliwie ten łup podzielić, co też nastąpiło.Zabawę z tropieniem przygotowały nauczycielki; Jolanta Kunicka i Krystyna Ruszczyk, a prowadziły: Patrycja Mścichowska i Danuta Bujwid.

Nazajutrz nasze przedszkolaki wypłynęły w ,,siną dal'' – ponieważ atrakcją tygodnia był rejs spacerowy statkiem ,,Barbara'' po Jeziorze Ryńskim. Z przyjemnością oglądaliśmy panoramę Rynu, linię brzegową jeziora  z pokładu statku, i jak to ,,piraci'', mieliśmy też ochotę choć na chwilę przejąć ster. Wycieczka udała się znakomicie, więc w radosnym, wakacyjnym nastroju wróciliśmy do przedszkola.

Zbliżamy się do końca naszych , pełnych atrakcji, przedszkolnych wakacji, pogoda nam dopisała aż nadto. 30 lipca zorganizowałyśmy na terenie ZS-P zabawy integracyjne dla przedszkolaków z wykorzystaniem chusty animacyjnej oraz pożegnalne ognisko z pieczeniem kiełbasek.

A ostatniego dnia lipca  ,,Hej, ho żagle staw, ciągnij linę i się baw...'' w pięknie udekorowanej przez nauczycielkę Krystynę Ruszczyk sali odbył się bal u piratów. Mali,, piraci'' bawili się znakomicie przy dziecięcych szantach z płyty ,,Mleczne oceany'', oraz ścieżce muzycznej  z filmu ,,Piraci z Karaibów'', w przerwie był popcorn przygotowany przez nauczycielkę Hannę Saramak oraz możliwość wykonania pamiątkowych zdjęć w,, pirackim'' atelier.

1234578911121314151617181920

212233343637383940414243

Wakacje w przedszkolu - III tydzień Drukuj Email

III tydzień był - ,,Magiczny bo muzyczny''

Już pierwszego dnia nauczycielka Emilia Patalan  zapoznała dzieci z afrykańskimi rytmami i plemiennymi okrzykami podczas  tańca wokół ,,ogniska''.  Kolejnego dnia kontynuowaliśmy egzotyczne wyprawy do Afryki i na Hawaje, ale najpierw z pomocą nauczycielek: Jolanty Kunickiej i Danuty Bujwid dzieci wykonały spódniczki i opaski, i  w tych strojach z radością udały się na ,,safari'' bawiąc się doskonale, przy muzyce z płyty ,,Afryka, Afryka''.

Tego dnia mieliśmy jeszcze jedną podróż – tym  razem kulinarną, nasze przedszkolaki wzięły udział w kolejnych warsztatach kulinarnych i pod kierunkiem nauczycielki Jolanty Kunickiej wykonały sałatkę hawajską. Sałatka smakowała wyśmienicie, tym bardziej, że własnoręcznie wykonana, było więc zdrowe i pyszne drugie śniadanie.

Kolejna wyprawa była co prawda mniej egzotyczna, ale  jeszcze bardziej fascynująca – nauczycielka SP  Pani Elwira Wilamowicz zaprosiła przedszkolaków do szkoły na dzień z robotyką i programowaniem. Dzieci uczestniczyły w zajęciach i zabawach edukacyjnych podczas, których poznały dwa roboty Dyzia i Zyzia, z wielkim entuzjazmem  uczyły się nimi sterować, korzystając z tabletu. Chętnie też kolorowały obrazki, i z zachwytem obserwowały jak Pani Elwira je ,,ożywia'', również przy pomocy tabletu.

Poradziły sobie również z kodowaniem, układając kolorowe kubeczki dokładnie wg wzoru (obrazka). To był wspaniały dzień, pełen atrakcji i radości  z wykonanych zadań.

Ale to nie koniec muzycznego tygodnia, bo w czwartek czekały nas ,,kowbojskie hulanki i swawole'', czyli dzień zabaw przy muzyce country. Po tych tańcach w dość szybkim tempie, wszyscy poczuli się nieco głodni, ale panie z kuchni oświadczyły, że II śniadanie sami musimy sobie przygotować

Były więc kolejne warsztaty kulinarne prowadzone tym razem przez nauczycielkę Danutę Bujwid, przy wsparciu nauczycielek: Jolanty Kunickiej, Patrycji Mścichowskiej, Jolanty Symonowicz oraz pani intendentki i pań kucharek. Słuchając przepisu dzieci wykonały hamburgera z kotletem z soczewicy i wybranymi przez siebie dodatkami. Trzeba było się się trochę napracować, ale efekt przeszedł najśmielsze nasze oczekiwania. Kotleciki uformowane małymi rączkami były pyszne, a w dodatku bardzo zdrowe, bo  z warzyw, soczewicy i kaszy. Hamburgery własnoręcznie przez dzieci wykonane, z kolorowymi, świeżymi warzywami smakowały wyśmienicie.

Na zakończenie tych muzycznych podróży czekała nas atrakcja tygodnia -  czyli wycieczka autokarowa do Wioski Indiańskiej w Spytkowie. Po przybyciu na miejsce przywitał nas przewodnik, w indiańskim stroju i zaprosił  do zwiedzenia Wioski Indiańskiej w plenerze, złożonej z kilku naturalnej wielkości tipi. Następnie przeszliśmy do Muzeum Indian Ameryki Północnej, gdzie przewodniczka opowiadała dzieciom o życiu Indian, jednocześnie prezentując kolekcję strojów, broni, przedmiotów obrzędowych oraz indiańskiego rękodzieła. Te wędrówki niezwykle  fascynujące, jednak nieco wyczerpały dzieci, przysiedliśmy więc w kręgu, przy ognisku, gdzie z pomocą nauczycielek przygotowaliśmy i zjedliśmy ze smakiem drugie śniadanie - pieczone kiełbaski.

Po solidnym posiłku i chwili relaksu nasze przedszkolaki znów nabrały chęci do zabaw.

Rozpoczęła się więc rozrywkowa część wycieczki, dzieci chętnie uczestniczyły w  zabawach i grach indiańskich, takich jak: rzut do okienka patykiem, celowanie obręczą do rogu, strzelanie z łuku do tarczy. Najedzeni, wybawieni z nową wiedzą i doświadczeniami wróciliśmy autokarem do przedszkola.

123456789101112131415161719182021222324252627282930

«« start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast. » koniec »»